torsdag 12 juli 2012

En mjuk Art Journal

Jag fortsätter med utmaningarna till ScrapPerras sommartävling. Nu är det en Art Journal, där man ska jobba med temat sommar och vad man tänker på. Jag tänker då på min barndom alla somrar som jag har tillbringat med min mormor och morfar. Har lagt på en bit spets som jag har räddat från min mormors sjal. Spetsen har jag infogat i handgjord papper.

Grundat sidan med gesso, papper från kitet och några stencils. Har även lite washitejp. Mistat och lite mer gesso. Stämplat och lite doodlat.
Det egengjorda pappret med spetsen ger en härlig struktur i mitten.


Har mistat rosbandet som kom med kitet och klippt isär blommorna.



Kramis till er alla! Katja

1 kommentar:

  1. Mjuka fina färger och nu har du din mormors spets i gott förvar! :) Fin prydnad!
    Jag har just börjat pröva på Art journaling och det är ju hur kul som helst! :)

    SvaraRadera